Petra Palomäki

tiistai 14. huhtikuuta 2015

Uffen ratsastuskuvia ja video


Viime viikolla Anniina kävi vähän kuvailemassa meidän menoa uffen kanssa ja nappasi samalla loppuun vähän videoa. Aurinko paistoi niin paahtavana, että tajusin tuon minun kevyt toppatakin olevan aivan liikaa noille keleille. Tosin, ompahan sitten sävy sävyyn hevosen kans - eiks se ole kuitenkin tärkein? ;)


1.

2.

3.

Uffe oli kyllä taas todella rento ja pääsääntöisesti teimme todella paljon siirtymisiä, kuten videollakin näette. Olen keskittynyt omaan istuntaani melko paljon, sillä pyrin ratsastamaan mahdollisimman eleettömästi. Oikeaan kierrokseen uffe on aina ollut hieman tahmeampi taivutuksien suhteen niin välillä piti nostella ohjaa ja sisäpohkeella pyöristää, jolloin uffe antoi hyvin periksi.

4.

5.

6.

Laukassa samaa kuin ravissa, koko ajan jummppaa ja hevosta töihin. Siirtymisiä käynnistä laukkaan, ravista laukkaan ja laukasta taas puolestaan käyntiin ja raviin. Muutamien siirtymisien jälkeen uffe oli mielestäni todella hyvin kuulolla, jolloin otettiin ravissakin vähän tempon lisäystä. Välillä on kiva itsellekin jumpata omaa mieltä. Hevonen jumppaa kropalla ja itse joudun paljon ennakoimaan ja miettimään milloin ja miten esitän hevoselle siirtymiset.

7.

8.

9.

10.

Eilen uffe olikin jo hieman tahmeampi. Kävi kauhea tuuli ja itsekin olin hieman väsynyt kun tosiaan omiin kisoihin on enää 4 päivää. Koitin jumpata, mutta uffe vaan pisti vasempaan kierrokseen vastaan. Päätin ratsastaa vain askeleet läpi ja lähteä talliin hieromaan uffen lapoja ja kaulaa jos saisin niitä itse hieman auki.

11.

12.

Tänään minulla oli sitten aivan totaalisen mahtava hevonen. Päätin mennä ilman satulaa pitkästä aikaa ja taas oltiin yhtä rentona kuin viikonloppuna. Ilman satulaa varsinkin saan paljon herkemmin omat avut läpi kun tietenkin olen niin lähellä. Volteilla ja kaarteissa riitti oman lantion kiertäminen ja uffe tiesi, että nyt käännytään johonkin. Laukka oli aivan super hyvää molempiin suuntiin. Jälleen muutamien siirtymisien jälkeen sain sen skarpiksi sisäpohkeillekin ja oikea laukkakin meni ongelmitta.

13.

14.

 Alla teille tosiaan tästä viime viikon ratsastuskerrasta pieni videon pätkä. Kertokaa taas löytyikö yllä olevista kuvista lempparia ja saa tietenkin kommentoida ihan yleisesti miltä meidän meno näytti. Videoa katsellessani huomaan heti mitä minun pitää korjata ja kuinka ensi kerralla ratsastan itse paremmin. Olisipa minulla aina joku kuvaamassa niin oppisi nopeammin omista virheistä! :)


8 kommenttia

  1. En kestä kun tää on niin hieno, mun on oikeesti pakko päästä joskus ihastelemaan sun hevosia livenä! :)

    VastaaPoista
  2. 2 ja 12 oli mun lempikuvat :) Kiva kun oli videokin ja sun istunta on tosi kivannäkönen!

    VastaaPoista
  3. On taas hienoja kuvia hienosta hepasta! :)

    VastaaPoista
  4. Uffe on vaan niin makee! Tuli ihan hirvee ikävä ratsastaa ku katto tota videoo, ootte niin hienoja :)

    VastaaPoista