Petra Palomäki

maanantai 31. joulukuuta 2012

So long 2012 and welcome 2013!

Ja näin vuosi jälleen vaihtuu uuteen ja taas saa aloittaa puhtaalta pöydältä. Kaikki suunnitelmat on vielä auki, mutta pieniä suuntauksia on jo mielessä.

Petran blogi toivottaa kaikille lukijoilleen Hyvää Uutta Vuotta 2013 (ja muistakaa turvallisuus ennen kaikkea!).



Kun uusi vuosi saapuu, ponnahtaa mieleen kaikki mitä tulee sen mukana. Miten opiskelun kanssa? Entäs hepat? Kilpailut? Valmennukset? Kaverit? Reissailu? Bilettäminen??
Aloin miettimään näin alustavasti ensi vuoden suunnitelmaa ja pieni stressi iski...

Ensimmäisenä nyt tulee vastaan YO-kirjoitukset. Ensimmäinen YO-koe alkaa helmikuussa ja viimeinen on maaliskuun puolessa välissä. Lukemisen aloitan suht ajoissa, vaikka en ole mikään huippu ahkera lukemaan..Mutta pyrin kuitenkin skarppaamaan itseäni ja saamaan hyviä arvosanoja :)


Kaiken tuon koulun ohella minulla on tietenkin muuta elämää, ja ketkä minut tuntee, koulu ei todellakaan ole minua kovin stressannu. Tärkein osa elämääni eli hevoset, kokevat ehkä hieman muutosta. Kokeiden aikana aion kysyä parilta kaveriltani jos he haluaisivat tulla liikutteleen paria heppaa vaikka kaksi kertaa viikkoon, niin helpottaisi mun lukemista. Mutta sen tiedän varmaksi, että ratsastelen yhä samanlailla ja yhtä paljon vaikka olisikin YO-kokeet päällä ;)

Toisena tulee heti mieleen kysymys: Mitä sitten lukion jälkeen?
Lukion jälkeen en aio pitää välivuotta, mutta jos en pääse minnekkään opiskelemaan niin se on eri juttu. Mutta tähtää siihen, että pääsen joko Tampereelle Yliopistoon (mikä on minun ensimmäinen valinta) tai Tampereen Ammattikorkeeseen (opiskelisin vuoden sielä, jonka jälkeen yrittäisin uudelleen yliopistoon) tai Porin Ammattikorkeeseen (sama juttu kuin Tre:n ammattikorkeen kanssa).
Päiväni tulevat muuttumaan. En aio muuttaa pois kotoa, koska minulla on näin mahtavat puitteet harrastaa! Hullua viedä kolmea heppaa yksityistallille Tampereelle! Aion tasapainoittaa opiskeluni ja harrastuksen hyvin. Koulun jälkeen ratsastan ja iltaisin opiskelen. Näin olen suunnitellut :)

Olin missä koulussa hyvänsä aion ahkerasti jatkaa kilpailemista! Heti vuoden alussa hankin uffelle ja tessalle alueluvat, jotta päästään treenaan kisoja varten :)
Harmillisesti valmentajani, Sanna Siltakorpi, muuttaa Saksaan..joten minulla ei ole helmikuun jälkeen valmentajaa.. Pitää siis todennäköisesti käydä jossain muualla vaikka parin viikon välein valmennuksissa.. Ikävää mutta pakko. Tämä ei kuitenkaan minua lannista, vaan aion jatkaa eteenpäin vaikka mikä tulisi!


Kavereita en tule näkemään lukion jälkeen niin paljoa, mutta siihen pyritää, että väh. kerran kuussa kokoonnutaan ja pidetään kunnolla hauskaa! Ja varsinkin heppapiireissä tavataan useammin ;)
En kestäisi ilman mun ihania tytsyjä! Ensi vuonna biletetään ja kunnolla!

Tässä oli nyt hieman pohdiskelua ensi vuodesta ja jotenkin sain motivaatio odottaa hyviä asioita vuodelta 2013. Kukaan ei voi sanoa mitä tulee tapahtumaan, mutta sen tiedän, että pyrin tekemään siitä ainutlaatuisen ja ikimuistoisen!

6 kommenttia

  1. En mäkään haluaisi, että Sanna muuttaa pois. Ei meinaan ole muutakaan niin läheltä;-)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo tässä lähellä ei ole "hinta/laatusuhteeltaan" niin hyvää valmentajaa. On niitä jotka ottaa kovan hinnan ja on hyviä, mutta mulla ei varaa. Niitä jotka ottaa suht kovan hinnan ja paskoja ja ne jotka ottaa sopivan hinnan opetukseensa nähden on joko kaukana tai niitä tai paljoa ole! :D

      Poista
    2. Olen ihan samaa mieltä! Niin ja millon vaihdat jouluteemasta pois, vai annatko olla(;? Ei siis sillä, etteikö se olisi hieno, mutta ajattelin vain kysyä!

      Poista
    3. heti kun saan kunnolla aikaa vaihtaa ;) eli viim. tän viikon aikana ulkoasun muutos!

      Poista
  2. Mitä alaa meinasit yliopistoon mennä opiskelemaan? :D

    VastaaPoista