Petra Palomäki

tiistai 2. lokakuuta 2012

Haaste!

"Jokaisen haastetun henkilön täytyy vastata niihin kymmeneen kysymykseen, jotka haasteen antaja on esittänyt ja postata vastaukset blogiinsa.
Valitse sitten 10 uutta haastettavaa ja linkitä heidät postaukseesi.
Keksi 10 uutta kysymystä, joihin haastettujen tulee vastata.
Älä haasta sitä henkilöä jolta sait tämän. "

Sain Anniinalta tämän haasteen ja olen myöskin vähän laiska ja laitan samat kysymykset eteenpäin vaan ;D


1. Mikä on ratsastettavuudeltaan ihanin hevonen jolla olet ratsastanut, miksi?
Hmm tämä on vaikea, olen niin monella hevosella mennyt, mutta ehkä helpoin, toimivin ja mukavin hevonen millä olen ikinä mennyt on urco! Olen ratsastanut monella hienolla estehevosella ja juu kyllä, niillä on upee laukka ja hyppy, mutta siihen se on jäänyt.. Urco on niin kevyt ja helppo ratsastaa. Kun se antaa kaikkensa siihen ratsastushetkeen niin se tunne kun ratsastus on ihana laji toteutuu! ;)


2. Mikä on hevosharrastuksessa parhainta?
Se että saa olla tekemisissä näin ihanien eläinten kanssa. Hevosten kanssa saa olla omassa rauhassa ja olla oma itsensä. Ne kuuntelee aina oli mikä murhe hyvänsä ja ovat tyytyväisiä pienistä ja merkittävistä teoista :)

3. Onko sinulla tulevaisuussuunnitelmia? Kerro esimerkki/esimerkkejä.
No ensimmäinen mikä tulee mieleen on nyt tietysti opiskelu! Ensi vuonna olisi tarkoitus aloittaa opiskelut Tampereella (jos pääsen). Hevosten määrää joudutaan valitettavasti karsimaan (zeus, unaiva ja grandula), mutta parempi minulle omistaa vain 3 hevosta :) ja kuka tietää mitä ensi vuosi tuo tullessaan! Asiat voivat muuttua niin paljon ja ensi vuodesta voi tulla aika mielenkiintoinen ;) Pidemmälle ajateltuna suunnitelmissa on mennä tietysti töihin, asua Samin kans, kerätä rahaa, jotta voin vihdoin hakea itselleni sen unelmieni estehevosen ;) kaikkee on mielessä, saa nähdä kuinka paljon niistä oikeasti toteutuu!

4. Minne haluaisit matkustaa?
Ensimmäisenä haluaisin samantien Portugaliin takaisin katsomaan ystäviä, valmentajaa ja muutenkin kaipaan hyvää ruokaa! Mutta seuraavaksi haluaisin matkustaa Keniaan. Olen aina halunnut mennä safariretkelle. Voisin ottaa hyvän ystäväni Jennin mukaan sinne ;D

5. Jos saisit ison lottovoiton, mihin käyttäisit voittamiasi rahoja?
Hahaha helppo kysymys! Jos voittais isot miljoonat lotosta ensimmäisenä rakentaisin meille lämmitetyn maneesin, tekisin 20 hevosen lisätallin. Oman nykyisen täyttäisin omilla hevosilla, eli itsellä olisi silloin 7 hevosta ;) sitten ostaisin hienon hevosauton, laittaisin meidän talon vihdoin kaikkialta kuntoon (sisustaisin sen viimeisen päälle!) ja hmm...pyytäisin mun valmentajaa Portugalista koutsaan mua pariks kuukaudeksi ;) matkustaisin ympäri maailmaa, kilpailisisin paljon! Voi voi kun jos tuo olisi mahdollista! ;)

6. Kumpi hevostyyppi: opetusmestari vai projekti?

Molemmissa on hyviä puolia. Opetusmestarin luultavammin ottaisin ensin. Esim. jos hakisin estehevosta, hankkisin opetusmestarin, jonka kanssa voisin edetä varmasti ja luotettavasti. Saisin itselleni kokemusta ja rohkeutta. Sitten kun itsellä kyvyt riittäisi, ostaisin projekti hevosen, josta voisin itse tehdä omanlaiseni estehevosen ;)

7. Kerro itsestäsi 2 hyvää ja 2 huonoa puolta.
Hyviä puolia..hmm.. olen päättäväinen. Kun päätän jotain niin myöskin teen töitä sen eteen. Jos hevonen on hankala, monesti jatkan sitkeästi niin kauan ennen kuin hevonen antaa periksi. Ehkä hyvä puoli minussa on tämä minun pieni hulluus :D hyvässä kaveriporukassa olen se, joka on yllytyshullu, tekee kaikkee ei niin viisasta ja nauraa kovemmalla äänellä :D
Olen ehkä hieman liian kriittinen itseäni kohtaan. Vaadin itseltäni aina parasta ja en tyydy vähään. Pitäisi oppia ottaa rennommin itseäni kohtaa ja hyväksyä, etten osaa tai kykyne tekemään kaikkea. Olen myös kärsimätön. Mutta kun olen päättäväinen olen kärsivällinen, joten tämä on vähän monimutkainen asia :D ehkä iän myötä mun kärsivällisyys paranee ;)

paras seura = ei fiksua!
8. Kiltti ja helppo vai haasteellinen ja astetta hankalempi hevonen?
Nyt pisti vaikea kysymys... En tykkäisi jos hevonen olisi aika kiltti ja helppo. Jotenkin mielestäni siihen kyllästyy.. Mutta välillä on hyvä hengähtää ja mennä sillä helpolla ja kiltillä hevosella. Mutta valitsen noista kahdesta mieluiten sen haasteellisen ja astetta hankalemman, koska haluan, että kun ratsastan minulla on jotain tekemistä. eikä tarvitse vain istua ja nauttia koko ajan. Se olisi liian helppoa ;D

9. Mikä on hienoin tuntemasi hetki hevosen kanssa, miksi?
Mieleeni on jäänyt yksi tärkeä hetki. Se kun päästiin puhtaasti läpi uffen kanssa meidän ensimmäinen 80cm luokka. Jännitin niin paljon ennen rataa ja tuntui, että en pystyisi menemään radalle. Mutta jotenkin uffe yritti sanoa silloin, että "Nyt mennään ja näytetään kaikille!" ja näin kävi. Sijoituttiin 5.sijalle 45 osallistujasta! Olin niin iloinen! Halasin uffea niin kovaa ja sanoin kuinka paljon rakastin sitä. On se vaan ihana!


10. Elämäsi hevonen? 

Taisin varmaan edellisessä kysymyksessä jo hieman kertoa tähän? Uffe tietenkin! Uffe on minulle se ykkönen. Ikuisesti. Se oli minun ensimmäinen hevonen ja tulee olemaan kanssani loppuun asti. Uffe on minun paras ystävänikin. Se on aina kuunnellut ja auttanut minut murheistani yli. Jokainen ihminen jolla on rakas hevonen tietää mitä tarkoitan. Ihaninta on, kun uffe tietää koska olen iloinen tai surullinen. Kun olen iloinen se tuntuu katsovan minua myöskin iloisesti ja kannustavasti. Kun olen surullinen sen näkee sen silmistä samantien, että uffe murehtii mun puolesta. Silloin kun halaan sen kaulaa, uffe painaa päänsä olkapäälleni ja huokaisee syvään. Kaikki tuntuu silloin niin turvalliseslta ja kotoisalta. Apua silmiin tulee jo tippa kun ajattelen näitä :') uffe tulee aina olemaan elämäni hevonen!

Haastan seuraavat blogit!
http://terhil.blogspot.fi/
http://caribonelamaa.blogspot.fi/
http://idaloveselvis.blogspot.fi/
http://ciyentauno.blogspot.fi/

2 kommenttia

  1. Toi vitoskysymys sai mutkin haaveileen niin kaikkee mahdotonta :D kun se on ihan varma et lottovoittoo ei tule :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no niimpä! :D voi että minkä tallin mä tekisin ja mitkä hevoset mä ostaisin ja autot ja ja ja .... :D

      Poista