Petra Palomäki

torstai 29. elokuuta 2013

Back in business!

Mun selkä alkaa olemaan nyt paljon parempi, kuin mitä esim. oli viime viikolla. Olen käynyt nyt kaksi kertaa hyvällä hierojalla ja hänen avulla, olen saanut paikkoja auki ja selkä alkaa toimimaan kuin normaalisti. Vielä joudun hieman varomaan, enkä saa rasittaa sitä kovinkaan paljoa joten salin puolellakin on ollut todella käsipunttiviikko! Sanoinkin salilla, että jos tätä menoa jatkaisin, mun käsilihakset tuplaantuu :D

Kuitenkin, hevosten kanssa menee hyvin! Olen saanut minulla apulaisen, joka käy auttamassa minua kerran pari viikossa ja palkaksi saa ratsastella meidän hepoilla. Urco oli hänen mielestään (ylläri) kaikein kivoin, koska onhan se osaavin ja helpoin ;) Nyt minulla on joku, joka on innokas tekemään loppuravit ja käynnit hevosilla, kun sillä aikaa saan jo laittaa seuraavaa kuntoon ;)!


Tosiaan, tässä kuvia kun olin hyppäämässä tessan kanssa ennen kisoja maastareita. Kaikki tessan ja zeuksen kuvat on ottanut Anniina! Neiti oli suustaan kamala...turpis oli hiertänyt sen suunpieltä, joka oli jo valmiiks arka kun neiti oli sen jonnekin hinkannut, niin eihän minulla toiminut oikealle avut ollenkaan. En voinut vetää, mutta pakkohan mun on jollain sitä himmailla maastossa..onneks päästiin hyppään niin helpotti. Hypätiin ekaa kertaa hautoja, joille tessa pysähtyi kerran ihmettelemään. Tamma ei ollut ennen ikinä niitä loikkinut, ja ensimmäiset hypyt oli mielenkiintoisia :D
Hypätiin pari tuttarin estettä, mm.vartiotorni ja mökki. Sitten mentiin veteen ja tällä kertaa päästiin suht nopsaakin sinne ja ilman apua! Eiköhän me tästä ;)!



Ponnistus ja..

...Hups :D

Zeuksella alkuviikosta tein todella paljon koulua ja keskityin tekemään siirtymisiä. Se nostaa todella herkästi laukan epärehellisesti, eli pää nousee ylös korkealle ja koko nosto nousee ylös, kun pitäisi nostaa laukan alas ja eteen käyttäen niitä takajalkoja tehokkaasti. Laukkasiirtymisissä, pyrin napakasti sen saamaan nostaan laukan niin, että pää ei nouse ja selkä tekee töitä myös. Hieman pidemmällä ohjalle, joten se uskaltaa laskee päätään rohkeammin ja näin pyrkiä eteen :) Ja tulihan sieltä jo muutamia hyviäkin nostoja. Paljon on vielä töitä. Nämä zeuksen kuvat on otettu viime viikolla, jolloin selkä oli vielä kipee niin älkää valittako mun istunnasta, kun selkäsuorana en kyennyt istumaan :)





 Eilen kävin zeuksella hyppäämässä pitkästä aikaa maastareita. Heidi ja Lara olivat myös mukana. Herra oli aika villi verkassa ja sain sitä jonkin aikaa hioa ja rauhoittaa, ennen kuin edes pääsin hyppään. Kun vihdoin herra rauhoittu, aloitettiin hyppäämään. Aloitettiin pienillä tukeilla ja herra oli ihan villi :D jokasen esteen jälkeen kuuluu vaan "prr prr prr! ho ho ho! raauha! zeus SEIS" :D hypeltiin siinä sitten vähän harrasteen esteitä, tarkoitus vain hypätä mielen virkistykseksi niin ei oltu niin vakavina. Veteen herra meni suorilta, sen kanssa ei ole kyllä ikinä ollut ongelmia :)









Uffella olen nyt vihdoin päässyt ratsastaan satulan kanssa. Sillä oli melkein kaksi viikkoa niin suuri patti satuavyön kohdalla, joka aiheutui kärpäsistä ja uffe on niille todella herkkä, ja nyt vasta rupi on todella pieni ja patti on kokonaan kadonnut. Ollaan näin menty ilman satulaa paljon ja olen joka kerta yrittänyt saadaa herraa kulkeen taas hyvin molemmilla ohjilla alas ja eteen ravissa. Hypättiin tässä vähän aika sitten huimia 50cm esteitä, koska täti ei oikein tosta hyppäämisestä ilman satulaa innostu uffella :D
Eilen tosiaan menin jo satulan kanssa mutta kevyesti ravissa, koska herra oli tehnyt itselleen vekin takajalkaan ja siitä muodostui imppari....kun sitä liikuttaa turvotus häviää, mutta olen ottanut silti todella varovaisesti. En halua että uffe mussukalle käy mitään ;)


Mamma sai eilen uudet kengät jalkaan ja nyt ollaan taas päästy jatkaan treenaamista lauantain seuraestekisoja varten. Tänään on tarkoitus ottaa muutama hyppy alle ja huomenna taidan vain juoksuttaa mamman hyvin läpi ennen kisoja. Turhat energiat pois ;)! En ole mitään huimaa treeniä tehnyt, koska mennään 60cm luokka, josta se pääsee paikaltaakin läpi, niin en ota painetta. Tavoite on vain viedä tamma kisoihin, päästä rata loppuun ja antaa kokemusta mammalle :)


11 kommenttia

  1. Jee, hyvä että selkä alkaa oleen kuosissa :) Kivoja kuvia jälleen, kelpais mullekkin tulla teille talliorjaks ja päästä ratsastaan noin hienoja hevosia! :)

    VastaaPoista
  2. Voitko vihjaista jotain / saatko kertoa apulaisestasi jotain?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yksi tyttö nimletä Aino-Maria kysyi pääsisikö hän ratsastaan ja hoitaan hevosia ja suostuin ottaan hänet nyt koeajalle :) Oli ensimmäinen, joka meiltä on ikinä kysynyt niin suostui heti ;) Hyvin on tähän asti pärjännyt.

      Poista
  3. Uus banneri on ihana!♥

    VastaaPoista
  4. Höh, olisit kertonu että meette maastareille, olisin voinu hyvin tulla kuvaan ;) Otettaisko joskus taas kunnon kuvaussessiot?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Enna tuli kuvaan ja mietin ooks kuinka töissä ja tuli niin äkkiä :D voitais ottaa! Ens viikon lopulla olis hyvä! Tuu nyt la kuvaan kun mennään siine Zilpalle! :D

      Poista
    2. Mun pitää kattoo et mitä meillä on la, voisin ehkä tullakin kuvaan ;) Monelta teidän lähtö on, tiedätkö jo?

      Poista
    3. Mun pitää kattoo et mitä meillä on la, voisin ehkä tullakin kuvaan ;) Monelta teidän lähtö on, tiedätkö jo?

      Poista
    4. Öhh no me lähdetään meiltä, haetaan Rapi ja Sonja ja lähetään ajaan Zilpalle. Ollaan k.päässä varmaan joskus 9 maissa?

      Poista