Petra Palomäki

lauantai 18. elokuuta 2012

kisoihin valmistautumista

Nyt ollaan tessan kanssa valmistauduttu meidän yhteisiin ensimmäisiin kenttäkisoihin. Tosin ihan seuratasolla, mutta tessalle niistä on jo hyvä aloittaa :)
Viikolla olen mennyt sileellä koulua, tehnyt paljon taivutuksia ja ratsastanut sitä todella paljon alas eteen. Olen saanut myös aika hyvin sitä sen pystyyn hyppäämistä kuriin sen avulla ja elän toivossa, että säästyn niiltä sunnuntaina kisoissa :D

Torstaina hyppäsin sillä kentällä ja neiti oli ihan innoissaan! Tykkäs tosi paljon hypätä rataa pitkästä aikaa :) välillä oli pohkeen takana, mutta onneks se heräsi sieltä aina mukavasti ennen estettä ;) alkuun ennen hyppelyä, taivuttelin sitä kunnolla ja yritin saada sitä rauhallisesti ja tasaisesti taipumaan ympyrällä oikealle ja vasemmalla, sillain ettei se hermostuisi kovin paljon :) Esteet ei ollut kun sitä 70cm luokkaa joten ei korkeus tuottanut onglemaa ;)

puhelinlaatu :D

Urcolla hyppäsin eilen puolestaan semmosta 50cm rataa ja voin sano, että pikkasen joku kävi kuumana! Jo alkuverkassa se meni hyvin eteenpäin, eikä tarvinnut paljoa käskeä eteenpäin.. sitten kun aloitettiin hyppään niin oli täys painajainen. Se kuskas mua 6-0 ynpäri kenttää ja siis se IMI esteelle itte! Mitä ihmettä?? Mun kouluratsu oli ihan villi esteillä! Siinä kävi niin, että jouduin tuomaan sen niin hitaasti esteille, ettei se juoksis esteen jälkeen niin mun kättä vasten. Mutta lopuksi esteiden jälkeen mentiin ihan perus koulua. Yrin saada sitä takasin, rauhoittumaan ja olemaan enemmän rennompi kuin jännittyneempi... Hmm ehkä noi esteet on urcolle hieman liian kova pala :D siis kun se ei tunnut siltä, että nauttis..puomeja se tykkää mennä, mutta hyppely ei aina kiinnosta :D

 Zeus oli ihana tänä aamuna ja oli tehnyt mulle mukavan yllärin talliin.....! Olin menonssa tallille, ja herra seisoo tallin ulkopuolella pihalla syömässä vihreetä.. ajattelin ittelleni että "mitä ihmettä sä siinä teet???!!". Menin rauhallisesti hakemaan riimua sille ja näin missä kunnossa talli oli... KAIKKI heinäpaalit avattu ja levitetty pitkin tallia, mun satula oli maassa, kaikki loimet oli tiputettu karsinan ovista maahan, riimut myöskin, satulahuoneen pöydältä tavarat raivattu maahan, talikot leväällään kaikki oli aivan sekasin! Herra vaan kettelee mua että " no siis ovi oli jäänyt auki, niin ajattelin lähteä aamukävelylle. En mä sille mitään voinut! Katso kuinka olen söpö!" tällä tyylillä katsoi minua -.-. Noh ei auttanut muu kun alkaa siivoamaan ja raivaamaan kamoja paikalleen.. Että tällanen aamutalli! :D kiitos zeus!


2 kommenttia

  1. Voi Zeus :D Osaan niin kuvitella sen ilmeen ja varsinkin sun ilmeen kun meet talliin xD

    VastaaPoista
  2. juu se oli ihan et "hei mikä nyt? Kato nyt kun mä oon NIIN söpö ja en mä mitään tehny *.*" ja mun ilme " :OOOOO MITÄ ON TAPAHTUNUT!! ZEEEEEUS!!!"

    VastaaPoista