Petra Palomäki

lauantai 12. marraskuuta 2011

Kaartisen kouluvalmennus ja alue-estekilpailut

Olá a todos! Eli hei kaikille!
Päivän on jälleen vierineet todella nopeeta tahtia, niin että en ole ehtinyt kirjoitteleen tänne ollenkaan...
Niin siis tosiaan eilen perjantaina olin jälleen urcolla Eeva Kaartisen kouluvalmennuksessa Niinisalossa. Eeva piti mulle yksityistunnin (ihanaa!). Aloitettiin pitkällä uralla avolla ja siitä piti lähteä kohti keskihalkaisijaa sulkutaivutuksessa :) alkuun oli mun puolesta hankalaa kun en meinannut tajuta miten se tehtiin, mutta parin kerran jälkeen mun aivot päätti tehdä yhteistyötä mun kans ja tajuta mikä oli homman nimi :) sen jälkeen siirryttiin ympyrälle ja jatkettiin avolla. Tehtiin puolet ympyrästä avotaivutusta ja toiset puolet vastataivutusta. Se oli hankalempi harjoitus, kun piti koko ajan oll tarkkana, että takapuoli ei lähde livistään sisäänpäin. Siirryttiin laukkaharjoituksiin näitten jälkeen. Keskiympyrällä tehtiin hieman lisäystä ja lyhennystä kunnes laukattiin todella pienellä voltilla hetkellisesti. Eeva halusi nähdä paljon sain urcoa kokoamaan ja pienennettiin volttia yhä enemmän ja enemmän kunnes urco polki melkein paikallaa takajaloillaan ja etupää pyöri eli melkein piruetti ( ei nyt ihan mutta lähellä!). "Piruetin" jälkeen oli tavoite siirtyä rennosti heti käyntiin ja jatkaa joustavaa käyntiä eteenpäin :) hyvin sekin onnistu! Todella hyvä valmennus -jälleen-! Huomenna sunnuntaina Eeva ratsastaa itse urcon ensin ja valmentaa minua hieman loppuun myös :)

Juu sa sitten tänään olin tessalla ja uffella kisoissa Niinisalossa.
Tessalla menin huiman luokka I 70cm :D oltiiin -taas- myöhässä, mutta ehdittiin silti verkkaan :) verkkahypyissä se hyppäs hyvin ilmavarallakin :) mutta esteen jälkeen lähti järkyttävää vauhtia kuskaan mua :D radalla neitokainen oli villi! Vauhtia oli kyllä kieltämättä niin paljon, että sitä olisi hyvinkin voinut muille jakaa! Joka tapauksessa tuli hieno puhdas rata perus- ja uusintaradalta :) sijoitusta en tiedä, mutta kai se myöhemmin selviää!

Uffella menin sitten 90cm ja 100cm.
90cm uffe oli hieman tahmea, mutta parin hypyn jälkeen pääsi hyvin vauhtiin. Radalla se oli yllätävän kuuliainen oikeasta ohjasta lukuun ottammatta..Jsa puhdas rata tuli sekä perus- että uusintaradalta! Ja hienosti oltiin 4.sijalla!! Hieno uffe :)
Sitten taas 100cm uffe oli parempi. Oli enemmän hereillä ja jopa imikin hieman esteelle. Radalla se hyppäs kaikki todella hyvin ja ilmavasti kunnes...viimeinen perusradan este (nr8)...hypättiin este nr7 ja katseeni oli kohti maneesin toista päätyä kun luulin, että este oli sielä..ei tainut olla :D katselin maahan että misää on nr8!! missä!! ja sekunnissa huomasin että laukkasin just siitä ohi -.-'''' repesin melkein nauruun ja eikun ympyrä ja samalla tiellä sitten hypättiin hienosti viimeinen perusradan este :D voi mun kanssa! Noh tämä ei ole epänormaalia minulle, sattuu joskus minulle näin :D mutta mielummin minä mokaan kun hevonen! Hepasta olen todella ylpeä kun hyppäs kaiken niin loistavan hyvin!! :) Siika on paras <3

















Päivittelen taas huomenna kuinka kouluvalmennus meni ;) kaikki urcon kuvat otta nut (c) Anniina Ylinen

Ei kommentteja

Lähetä kommentti