Petra Palomäki

perjantai 1. heinäkuuta 2011

hellettä = ukkosta. Not good.


Näin on, keskiviikko ja torstai oli aivan läkähdyttävän kuumia päiviä. Silloin oli siis heinähommien aika.
Tuli molempina päivinä yhteensä kerättyä ja paalattua n.1500 pikkupaalia. Kyllä selkä, käsivarret ja jalat huutaa nyt hoosiaanaa :D No pakkohan tuokin on tehdä kun rakastaa niin paljon noita hevosia :D hullua !
Ensi viikolla on tiedossa sama homma, eli kerätä ja tehdä myös 1500 paalia jos vain keli sallii. Eihän tässä mitään jos ihmisiä olis 10 auttamassa, mutta kun meitä oli vain 4.. :s

Noh, tietysti kun on niin kuuma, seuraavana päivänä sataa ja ukkostaa. Näin tänään. Aamusta heti alkoi sataa aivan kaatamalla ja ukkosti ihan hemmetisti. Onneksi n.12 aikaa selkeni niin ehdin ratsastaan zeuksen. Menin sillä maastoon ja poika oli niin hikinen jo alkuraveista että huhu. Niin tunkkanen ja hiostava ilma. Kamalaa. Laukassa hieman meinas innostua mutta sain sen hyvin sitten hallintaa :)
Iltapäivällä mulla oli suunnitelmissa ratsastaa uffe ja juoksuttaa urco. Olin juuri pistänyt satulan uffelle ja aloitin suitsien laiton kunnes alkaa sataa jälleen kaatamalla, melkein pahemminkin kuin päivällä!
Salamat iski maahan ja mä olin aivan läpimärkä kun lähsin sitten hakeen hevosia sisälle. Siihen jäi hevosten liikutus tältä päivää. Kello on 17 ja yhä sataa aika mukavaan tahtiin  :( ei näin!

Huomenna sitten on luvassa tessa, urcon ja uffen liikutus. Uffella olen menossa klo17 Sannan maastoestetunnille :) Saa nähdä miten käy.

Kuvat on otettu tiistaina :)

lilli ja pikku-Eemeli

lilli ja pikku-Eemeli

possua kiinnosti :D

2 kommenttia