Petra Palomäki

perjantai 26. lokakuuta 2012

Kuvaussessio osa3: Zeus + estevalmennuksesta!

Eli siis tässä on puolestaan zeuksesta otetut rakenne-ja pääkuvat! Ratsastuskuvia ei vielä ole, jos Anniina olisi innokas tulemaan joku päivä kuvaan zeusta kun ratsastelen sillä ;)













Olin keskiviikkona uffella Sannan estevalkussa. Aloitettiin ympyrällä kavalettisarjalla johon piti vuorotellen vaihtaa 3:sta laukasta 4:n laukkaan :) vähän oli vaikeuksia lyhentää askelta sopivaksi, mutta saatiin sitten ihan suht hyviä askelia :)
Sen jälkeen jatkettiin "kevyellä" jumpalla. Kavaletti-pysty-kavaletti tehtävällä. Vasemmasta kierroksesta aloitettiin ja uffe tuntui hyvältä ja varmalta. Sanna vaan nosti ja nosti ja nosti kunnes se oli huimat 130cm!! Olin ihan sydän kurkussa, ja koko ajan valitin "ei uffe siitä yli pääse!". Ja kappas, tulin hyvin kavaletille, heppa hyppäs ja täti oli shokissa :D uffe vaan meni yli ihan kuin se olis ollu 90cm! Vaihdettiin suuntaa ja pysty muuttu okseriksi. Kavaletille oli tiukka käännös uralta, ja en meinannut saada ollenkaan hyvää etäisyyttä. Okserit on aina hirvittänyt mua, ja aloituskorkeus oli jo sen 110cm.. kaksi ekaa kertaa kielsin uffen pois, kun minusta tuntui epävarmalta. Uffe olis hypännyt vaikka kuinka vinosti, mutta kun ratsastajaa pelottaa niin ei kai sitten mennä.. Sitten otin itselle raipan tueksi, ja päästiin parikin kertaa okseri yli, niin etten saanut sydänkohtausta :D
Lopuksi mentiin rataa 100-110cm korkuisena. Rataan kuulu linja, jossa oli okseri - 5 laukkaa - okseri. Tuo 5 laukan saaminen oli aika vaikeaa, koska väli oli aika pitkä. Ensimmäinen okseri oli 110cm ja mentiin hyvin yli, mutta huomasin, että mulle tuli hieman paniikki ja aloi jahtaan eteenpäin vikalle okserille, joka johti siihen, että uffe sanoi että " hei ei me kyllä näin mennä. Se on joko varmasti tai ei ollenkaan". Inhottaa kun mun pitäis vaan luottaa hevoseen ja mennä! Ei tuo metrin okseri ole mitään uffelle, mutta en tiedä mikä rimakammo mulle on tullut oksereiden kans.. Noh jos mä ens kerralla pidän silmät kiinni ja annan uffen hoitaa homman ;D joka tapauksessa, saatiin loppuun jo hyvä rata alle! Todella tyytyväinen valmennukseen ja meidän ennätykseen! On mulla SUPER hevonen <3

Ai niin ja sunnuntaina olen siis menossa uffella NR seuraestekisoihin luokkaan 90-100cm :)!

6 kommenttia

  1. Tosi hyvin Uffe hyppää lusitanoksi!(; Mä tiedän ton tunteen, se on hirveetä, ja sitte ku ratsu vaan sanoo et "valitse jo: mennäänkö vai eikö mennä"... Välillä niin toivoo, ettei alla oleva ratsu aisti sitä, jos ei oikeesti uskalla mennä ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. juu tää ratsastus on tämmöstä tasapainoilua :D

      Poista
  2. On toi Zeus vaan upee! :)

    VastaaPoista
  3. Mä niin vielä ostan Zeuksen sulta! :D

    VastaaPoista